onsdag 2 september 2009

inne hela dagen


Åh äntligen dagis för Wilgot imorgon, fröken är frisk, hade hon inte varit det så hade jag frågat om vi fick komma ändå så att han hade fått vara där och leka och vänja sig vid miljön, barnen och de andra fröknarna.

Nya surdegar på jäsning, en rågsurdeg, en vetesurdeg och så vildjäst. Äntligen kommer Martin Johannsons nya bok om surdegar ut, på väg från Bokus till min brevlåda, hoppas få den på fredag, har väntat så på den boken. http://www.bokus.com/b/9789127118874.html?pt=search_result&search_term=surdegsbr%F6d han har ju e toppenbra hemsida också http://paindemartin.blogspot.com/..
Får ta och köpa mig en baksten, tydligen finns grantiblock för billig peng på bauhaus som skall fungera lika bra som de dyra i speciallbutikerna. Sedan så vill jag köpa jäskorgar och bakspade och lite Manitoba Cream mjöl samt baugetteplåtar. Får ta och använda mina födelsedagspengar till det.

Budade in en Reimaoverall till Wilgot idag, går på 540 med frakt, overallen gick på 480 utan frakt, helt ok , det är ju en ReimaTec och nya är de svindyr. Eftersom de har ett bra andrahandsvärde så går det sedan att sälja på tradera igen. Jag menar fix overallen på Lindex kostar ju 799 kronor som de flesta andra overaller på typ H&M och Kappahl så då är en Reima för runt 500 ett bra köp, skall vara i mycket gott skick och en Reimamössa följer också med, hoppas nu inte overallen är för stor bara.

Idag har vi inte varit utan för dörren, orkade eller kände inte för att gå ut, resultat wilgot blir väl lite rastlös och hällde ut bollhavet 3 gånger, är väl sådär 300 bollar att plocka upp, jättekul :-) . Ja några bilar åkte ut genom det öppna fönsret också. Annars har vi busat runt här inne och sovit middag, så skönt med en tupplur mitt på dagen.

Middag idag blev Tandoorikyckling och hemmagjord jordnöttsås, lika god som Thaireastaurengens jordnöttsås. Hade alla ingredienser hemma som tur är, Tempo har ju inte allt som behövs i jordnöttsåsen och till Nödinge hade jag aldrig orkat ta mig. Får se till att fylla på med nytt när vi handlar på ICA nästa gång.

Inga kommentarer: