måndag 14 september 2009

Bättre på dagis idag

Dagis fungerade bättre idag, skrek varken när vi gick dit, när vi kom utanför dagis eller när jag tog av honom och gick in till de andra barnen, tokskrek först när fröken tog honom, men jag hörde att han slutade skrika fort, jag hade inte ens hunnit komma därifrån så tydligen går det bra att avleda honom, de hade tittat på kort på katter istället. Åt för första gången idag, tydligen föll spaghtti och skinksås herren i smaken, varför vet jag inte, han tokvägrar ju ofta smaka på ny mat, men det såg väl gott ut och han var väl lite hungrig, åt ju inte mer än en 1/2 portion gröt till frukost. Ja så drack han välling förstås, det kom han allt ihåg att jag ställt den i kylen. Sov när jag kom vid 14.00 tiden, skönt så då hade han sovit ut ordentligt.

Angående maten så orkar jag inte med att bråka mer med honom, slutar jo ofta med att jag bli irriterad och arg, äter han inte efter att jag gett honom flera chanser så får det vara, då är han helt enkelt inte hungrig. Blir bättre så, han äter ju om han är hungrig. Middag idag blev några skedar potatismos, korv, pommes frites från igår och någon tugga bröd och välling såklart. Låg en halv köttbulle på tallriken, men den åkte ut ur munnen lika fort som den åkte in, makaronerna smakade han inte heller på. Får ta och lägga upp så varje dag, tillslut en dag så smakar han nog på det.

Inga kommentarer: