torsdag 10 september 2009

Dagis idag, grät som vanligt när jag lämnade honom, men hörde att hans gråt lugnade ner sig lite innan jag ens hunnit därifrån. Sedan ringde dom 13.10, då hade han vaknat och var lite ledsen, vill inte upprepa tisdagens kaos då han skrek hysteriskt i en timme så därför hämtade jag honom tidigare, satt i sin vagn när jag kom och tittade på när de andra barnen lekte, de var utomhus, grät inte, grät lite när han såg mig men det gick över så fort jag tog upp honom, sedan hade han visst en massa att berätta, ville även ner och leka, men det gick inte, vi skulle hem. Annars fungerar det ok, bäst mår han utomhus, men han har börjat fatta att han skall in efter en stund för att äta lunch och han blir mindre ledsen nu när han måste gå in.

Äter inget på dagis, vägrar smaka, gör ju likadant här hemma med vår mat, han hade med sig en flaska välling som han drack lite av iallafall. Funderar på att sluta med barnmaten, tillslut måste han ju bli hungrig och börja smaka på vår mat, frukost och kvällsmat samt välling får han ju så han hungrar ju inte ihjäl. Idag fick han potatismos och winerkorv och det åt han av iallafall, alltid något, får väl köra med potatismos några dagar och lägga annan mat bredvid, tillslut kanske han lockas av att smaka på det med. De hemmalagade köttbullarna åt han inte. Så mycket enklare allt varit om han åt våran mat.

Sover gör han på dagis, runt en timme, han får sova i eget rum då han är ledsen 5-10 minuter innan han somnar, fröken ligger bredvid och sjunger lite och buffar på honom lite, han somnar efter en stund och det trodde jag aldrig liksom, är ju alltid jag som nattar honom, fast det brukar fungera lika bra för Micke de få gångerna han gjort det.

Inga kommentarer: