måndag 3 november 2008

Klämde sitt lilla finger idag

Oj, oj, oj , lillkillen klämde sitt lilla finger i dörren idag när han var i hallen och Micke bar in saker genom dörren, resultatet blev en blå nagel och ett blått finger. stackarn, gör ont i hela mamma hjärtat, han skrek och skrek tills han kräktes, han gör så om han skriker för mycket, kräks. Nu sover han iallafall, han var så trött och somnade när jag ammade honom. Får se hur fingret ser ut imorgon, idag var nagel helt blå med en gång, fingertoppen sprack i skinnet fast det blödde knappt något och så svullet så klart, han har nog ont imorgon. undra om han har vet nog att vara försiktig om fingret, tror knappast det, han stökar ju jämt omkring och klättrar och pillar på allt.

Annars var jag och Wilgot i stan med fille som var ledig idag, gick hur bra som helst, glad hela tiden, hann med att sova två gånger samt påfyllning av mat på Mc Donalds, fast lillkillen får inga hamburgare, kalops och mangopure slank ner istället, själv blev det en sallad, inte värt sina pengar, knappt någon mat ju, en kycklingfile, sallad, en papperstunn morotsbit, några ostflingor, en brödbit typ. Krustonger och dressing tycker jag inte om, så det brydde jag mig inte om att ta.

Fint, fint väder det var i helgen. Igår var Wilgots Farmor på besök, lillkillen var inte alls rädd, hans farmor fick hålla honom med en gång nästan. Han fick nya fina höstskor från Kavat, en body och en liten leksaks mobiltelefon och bok.

I lördags var vi bara på Kviberg och hemma efter det.

Inga kommentarer: