onsdag 10 september 2008

Stor kille nu

Föräldrargrupp idag, vi var bara två stycken, de andra tre var borta, pratade säkerhet idag, mycket man inte tänker på som är farligt. Måste nog börja barnsäkra hemmet, rätt som det är börjar lillkillen krypa.

Nu väger han 11630 gram, är 72 cm lång och har ett huvudomfång på 47,8 cm, stora killen.

Annars har vi inte gjort så mycket idag, varit inne efter BVC-besöket då det regnat hela dagen, som tur var regnade det inte när vi gick till BVC så jag fick en uppfriskande morgonpromenad på 40 minuter iallafall.

Nu har han börjat gilla gröt bättre , äter lätt upp en portion utan problem , köpt en ny gröt på Ekostore http://www.ekostore.se/ i Göteborg, från tyska Holle http://www.holle.com.au/products/porridge_range.html dinkelgröt som han verkar tycka vara jättegod, len och god konsistens på den, blandar i lite fruktpure också. Så nu måste jag bege mig in till stan när gröten tar slut, får ta och köpa fler paket nästa gång jag åker dit. Smart kille att gilla den gröten bättre :-D än de som finns i mataffären, dvs Sinlac och EnaGo och Sempers nya mjölkfria som bara finns på Apoteket. Han gillade även Holles barnmatsburkar, var extrapris på dem när jag var på Ekostore så därför passade jag på att köpa några buurkar barnmat också.
Föresten Ekostore har bra och luftiga gångar vilket är kanon när man har barnvagn, och dörrar som öppnar sig själva.

Inga kommentarer: