söndag 28 september 2008

Soligt ute idag

Noblesse har smugit sig upp till Wilgot när han sover, trots att jag inte vill att hon sover så nära honom, busig kisse det. Hon gillar verkligen Wilgot trots att han gör allt för att dra henne i svansen eller någon annanstans där han får tag, att hon aldrig lär sig att hon inte skall vara nära honom, tur han inte kryper så snabbt ännu. Han blir så arg när han inte får tag på katten.


Inte hänt så mycket idag, tog en promenad i det fina vädret, Wilgot somnade en halvtimme, det roliga är att så fort vi går innanför dörrarna på Tempo vaknar han , trots att han sover hur gott som helst, precis som om ljudet av dörrarna väcker honom.

På eftermiddag var han ute i trädgården med Micke och min lillebror, efter ett tag fick han inviga sin nya gunga, men han var så trött så han somnade i gungan stackarn. Han fick gå upp och sova i dubbelsängen istället, var dock tvungen att väcka honom efter 1 1/2 timme, vid 17.00 tiden så att han inte sov för länge för då är han svårare att natta på kvällen, la sig vid 19.30 idag, ammade till sömns som vanligt :-).

Wilgot har knappt ätit något idag, han har inte velat äta och det två gånger jag fick i honom lite kräktes han upp allt igen, skall ta ett ordentligt snack med BVC när vi skall dit nästa gång, det är inte normalt att kräkas jämt och ständigt, så gott som varje dag , ibland flera gånger per dag, han kräktes ju aldrig någonsin när jag bara ammade, inte heller när han bara åt grönsakspure som tex potatispure och palsternacka. Kommer inte nöja mig med förklaringen att han inte går ner i vikt, så klart han inte gör det då jag fortfarande ammar både dagtid och nattetid, som tur är, annars hade han inte fått i sig något alls idag. Vill inte BVC kolla upp varför han kräks så får vi ta och vända oss till någon annan. Måste få detta utrett innan han slutar med amningen, inga planer på att sluta ännu, han får amma så länge han själv vill.

En grej han nu lärt sig är hur man spottar, sprutar ut maten med tungan över hela mig, jättekul tycker han, inte jag, så idag var det mat överallt, först spottar han ut det, sedan gör han så där med tungan så maten sprutar överallt, nyser ut resten och kladdar med händerna i det som hamnar på bordet, avslutar med att kräkas upp allt han fått ner i magen, så kul för mig som precis städat köket, köksmattan som är nytvättad måste visst åka in i tvättmaskinen imorgon igen.

Scrapbookingmässa i Partille på lördag, helkul trots att den är väldigt liten, bara 10 utställare.

Vad tidigt det mörknar nu föresten, redan efter 19.00 börjar det mörkna, känns att hösten börjat nu, med kallare och friskare luft, sedan så luktar det så gott i naturen också.

Trodde inte kossorna i hagen mittemot vårat hus skulle komma tillbaka mer i år, men idag släppte bonden ut dem i hagen igen, det har väl ätit upp gräset i den andra hagen som de också brukar "bo" i. Så mysigt med kossor utanför fönstret, trots att det är höst och inte sommar nu.

Inga kommentarer: