torsdag 18 september 2008

Sov över 8 timmar i ett svep

Lillkillen sov i ett svep från 20.00 till 04.30, rekord, han har aldrig sovit så länge utan att vakna och amma, vaknade vid 04.30 och amma, vilket var en ren befrielse med tanke på att jag är van vid att han ammar ett par gånger per natt, i min iver att försöka få han sova längre än 04.30 så åt han för mycket vilket gjorde att han kräktes i hela sängen när han satt sig upp, härligt :-) . Fast han var lika glad för det och tyckte det var dax att gå upp.

I förrgår natt fick han en knäpp lillkillen, :) vaknade vid 00.00 av att han ålat sig ner till fotändan i sängen, flyttade upp han igen, det skulle jag aldrig gjort, han vaknade till och sedan var det kört, han satte sig upp och sedan var han så glad och satt och tjoa och förde allmänt oväsen, fick han att somna först vid 02.00.

Nu sittter lillkillen och gnäller mest, trött kan jag tro, klockan är 05.50, kunde han inte sovit lite längre istället.

Fredag idag, godistajm, härligt. Undra just vad det blir för väder idag, mörkt ute så det går ju inte att se.

Måste ta och städa idag, middag för Micke som fyllt år imorgon, fast de blir bara Mickes föräldrar, Mickes bror och hans familj är sjuka. Och min lillebror som alltid förstås, fast han ingår ju liksom i hushållet nummera, han är ju ändå här varje helg :-) .

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, nu hittade jag hit oxå :-)
Skoj att läsa din blogg :-)
Fint du scrapbookar... eller vad det heter...

Skönt med 8 timmars sömn i ett sträck, synd att man inte lägger sig samtidigt som de små liven så man får lång sammanhängande sömn en gång.

Kram på er!