fredag 5 september 2008

Ingen bra kväll för Wilgot

Hel kul kväll som började bra, Wilgot åt lite gröt till kvällsmat, inte alltid lätt att få i han just kvällsmat, lunch och middag är inte några problem, men gröt på kvällen och även morgon är han inte alltid så pigg på, han verkar ibland föredra "riktig mat".

Iallafall så åt han bra, skönt tänkte jag, nu är han mätt och sover gott och vill kanske inte amma lika ofta i natt då. La sig runt 19.40 och ammade, när han nästan hade somnat ordentligt, typ runt 20.00 så hörde jag ett splash och kände något varm över hela mig, han hade kräkts upp en massa, det bara for rakt ut över mig, han och sängen. Bara till att byta allt i sängen, på honom och mig och börja om nattningen igen, nu var han jätteledsen och arg, grät och efter 10 minuter så kom det ett nytt splash över mig, sängen och honom, han kräktes igen, inte lite heller. Bara till att hoppa in i duschen, byta sängkläder ännu en gång Sedan börja natta o igen, gick inte alls bra, han gallskrek hysteriskt i över 45 minuter, så har han inte skrikit sedan han hade kolik, så något galet var det med honom, kändes som om det kanske var magen som gjorde ont. Tillslut somnade stackar iallafall, helt genomsvettig och snorig. Hoppas han sover en stund nu.

Undra just var det var, testade iofs ny mat ikväll, sempers kvällsmat pasta med kalkon som han inte tyckte var vidare gott, han som annars gillar allt. Kanske var det något i burkmaten som inte var bra för hans mage.

Imorgon är det dax för scrapbookingmässa, skall bli så kul, även premiär för Micke att ta hand om Wilgot utan mig i närheten, första gången som jag kommer vara ifrån Wilgot en längre stund. Hoppas verkligen det kommer fungera, vill verkligen inte gå ifrån mässan innan jag hunnit kolla klart på allt.

Inga kommentarer: