fredag 26 september 2008

Lillkillen mår mycket bättre idag

I natt sov lillkillen mycket bättre, vaknade bara ett par gånger som han alltid brukar göra, fortfarande förkyld och snorig men det verkar mycket bättre redan, skönt. Så idag tog vi en liten promenad till affären, blir ju runt 1 timme man går fram och tillbaka till affären.

Äta har han inte velat göra mer än Yosa havreyoghurt och fruktpure, tyvärr innehåller yoghurten socker, fast vad skall jag göra då det är det enda mjölkfria yoghurt alternativet på marknaden, finns soyayoghurt också, men det skall man undvika vid mjölkproteinallergi då de även kan bli allergiska mot soya. Fast jag såg nu på hemsidan http://www.bioferme.fi/index.php?id=5&kieli=2 att de finns tre Yosasmaker utan socker, skall se om de har dom på ica. Sedan får jag ta och blanda till lite Rapsy Frutty osötade varianten http://www.allergimat.com/page.asp?id=320 till lillkillen, med lite frukt i, det gillar han också.

Just nu sover han en liten stund, skönt att få en stund för sig själv. Borde städa, plocka undan, hänga tvätt osv, men det är ¨så skönt att bara få sitta vid datorn en stund. Har ju faktiskt också en sambo, han kan ju ta lillkillen när han kommer hem så att jag får städa , hänga tvätten osv, städar heller själv så det blir på mitt sätt :-) , säkert typiskt kvinnligt fenomen. Men det blir lätt så att jag tar hand om lillkillen samtidigt som jag städar osv, så att sambon kan få koppla av efter jobbet, dumt att hålla på så egentligen, vi är ju ändå två här hemma om att ta hand om lillkillen, men det blir ändå att jag tar hand om honom det mesta delen av hans vakna tid. Får börja skärpa mig lite.

Inga kommentarer: