fredag 25 juni 2010

Trevlig midsommarafton

Har haft en trevlig midsommarafton, vi var hos Mary&Martin, dvs Mickes brors familj,Mickes mamma och pappa var där, Marys bror med familj och lite kompisar till Mary och Martin. Det blev grillat, mycket gott och jordgubbar och glass till efterätt samt en vit kladdkaka som jag bakade igår. Ja Wilgot har ju lärt sig äta vanilglass på dagis :-) så det åt han med, förut har han aldrig velat ha annat än vaniljglass men nu har de fått vanilglass några gånger på dagis så nu gillar han det med :-) , tyvärr och sedan tog han sig några mumsbitar ur godiskålarna innan vi hann ställa undan dom. "Gillar dom" säger han och är hellycklig. Ja vem tycker inte om godis, jag har ju precis tryckt i mig en hel del, Micke med :-D , så gott liksom. Ja det är väl ändå tur att Wilgot trots allt älskar frukt som han gör, skall köpa jordgubbar till honom när de börjar komma ner i mer normala priser, inte nu när de kostar 59 kronor asken, eller så får de bli lite belgiska jordgubbar, de är goda de med.

Wilgot och Wincent skötte sig utmärkt, Wincent var vaken hela tiden som vi var där och var nöjd och glad hela tiden. Sedan så hade han ju sovit ordentligt på förmiddagen, somnade i bilen vid 10-tiden när vi åkte till Partille och sov sedan jättebra i sin vagn fram till 13.15 då jag var tvungen att ta upp honom och sätta honom i bilbarnstolen. Var inne en sväng på Allum och Rusta innan vi åkte till Mary&Martin. Köpte lite småsaker bland annat en skjort till Wilgot som han skall ha på dopet nästa lördag. Någon muffinsform fick jag tyvärr inte tag på, vill ha en för stora muffins, den med bara 6 muffins på en plåt, får kolla på ÖB på söndag om de har en där annars får jag kolla på ICA. Behöver en när jag skall baka muffins till dopet, skall ju göra cupcakes istället för tårta och utan muffinsplåt flyter muffinsarna ut för mycket i sina formar. Köpte annars pappermuffinsformar på Rusta, har sett de på nätet men där får man ju betala frakt också, de kommer från Siluett och är stabila och bra och snygga dessutom till cupcakes. Köpte två olika sorter, bland annat de här:

Ja Wincent sover i bärselen nu, somnade nog vid 19.45, var jättetrött och somnade med en gång, får se hur han sover i natt, natten som var var en bra natt, somnade 20.45 och vakande runt 02.00 och åt lite sov sedan till 05.00 tror jag åt lite och sedan gick vi upp 06.40. Andra nätter kan han vilja äta hur ofta som helst.

Inga kommentarer: