fredag 11 juni 2010

Innedag idag


Wilgot var på dagis igår, fungerar bara bra nu, alltid glad och nöjd när jag hämtar och lämnar honom. Ja Wincent fick följa med in på dagis igår då han inte hade somnat, var vaken hela förmiddagen fram till 11.30, sov en kort stund bara vid 9.30 tiden, typ 20 minuter, fast han var nöjd och glad och vi hade en lite pratstund. Han har precis somnat nu, har bara sovit en kortare stund innan, typ 15 minuter, vi gick upp 05.30 idag.

Annars bakade jag släta kardemummabullar igår, Wilgot tog som vanligt två tuggor på bullen och frågade sedan efter frukt istället. Ja det blev lite hallonsmoothie till han också. Idag bakade jag de ciabatta som jag satte som fördeg i onsdags kväll, de blir himla goda. Funderar på att sätta någon fördeg ikväll på vildjästen jag har i kylen, skall bara leta upp något gott brödrecept att testa, har ju ännu inte använt min vildjäst och det vore kul att testa den och se att den fungerar.

Blir nog att vi är inne idag, inget vidare roligt väder ute, ser ut att bli regn, ja bli vädret bättre kanske det blir en promenad till Tempo. Nu är det inte så lockande att gå ut och Wincent har precis somnat så då vill jag inte väcka honom för att vi skall gå ut.

Imorgon däremot hoppas jag på uppehåll och gärna sol då vi hade tänkt gå på Liseberg imorgon, går inte dit om det regnar. Det blir väl att Wilgot får åka flera gånger i Farfarsbilarna eftersom det verkar vara det enda han vill åka. Ja och så spelar vi på godishjulen så klart och hoppas på storvinst :-).

Kanske skulle ta och göra lite fruktsallad till Wilgot idag, då blir han glad, ja det får isåfall bli på vindruvor, äpple, banan och ananas, får köpa lite annan frukt imorgon.

Inga kommentarer: