onsdag 2 juni 2010

Så soligt och varmt








Jättehärligt väder idag, riktigt sommarvarmt så idag har vi varit ute mest hela dagen, ja Wilgot blir ju mindre trotsig av att vara ute, det är väl roligare ute en inne, och ute springer han ju runt hela tiden, inne blir det mest att han leker med sina bilar eller tittar på TV en stund och bråkar med mig förstås :-)
Ja Wincent har börjat kräkas flera gånger dagligen, blir mycket tvätt nu, han kräks ju ner både sina och våra kläder och allt han ligger på när han kräks som tex åkpåsen idag, den lyckades han kräkas på tre gånger på rad inklusive hela sitt hår. Vet inte varför han börjat med detta nu, fast iofs så började jag att dricka vanlig mjölk och yoghurt ungefär när han började kräkas, även käka glass, får prata med BVC på tisdag, kanske är han känslig mot mjölkprotein precis som Wilgot var. Han har ju också andra tecken som man kan ha vi mjölkproteinallergi som mycket gaser i magen och utslag. Han har ju massa med luft i magen och fiser ofta, tyvärr stör det även hans sömn ibland vilket gör att han sover oroligt då. Undviker ju gasbildande produkter som äpple, päron, vindruvor, apelsiner, lök, bönor, starka kryddor, choklad, jordgubbar osv allt utom mjölkprodukter. Vore tråkigt om han är känslig mot mjölkprotein då jag måste lägga om kosten igen precis som när jag ammade Wilgot, trist att inte kunna äta som jag vill, saknar ju oerhört att inte längre kunna käka massa frukt och lök. Åt ju mängder med frukt innan Wincent kom ut, är ju fruktoman :-) precis som Wilgot.

Inga kommentarer: