torsdag 12 november 2009

Tagit dagiskort idag

Ja nu är dagisfotona tagna, han var tydligen lite svårtflörtad, han som alltid annars är så glad på kort, så länge han inte gråter så gör det inget. Ledsen som vabligt vid lämning men var jätteglad när jag hämtade honom, busade så det knappt gick att ta på honom kläderna, ätit jättebra, var någon fisk, konstigt på dagis äter han allt nästan, sovit bra så dagis har varit ok för honom idag. Åt lite till frukost, middag och kvällsmat med, verkligen inga stora mängder men mer än innan.

Nu skall även de under 3 år få vaccineras, får se när det blir Wilgots tur, funderar på att flytta honom till den nya vårdcentralen i NOl, Allemanshälsan, Micke och jag är listade där samt att det är mycket närmare att gå dit, även bättre om man någon gång måste ta bussen. Enligt andra som går i Nol så är BVC toppen där. Fast med lillknodden vet jag inte hur jag gör, vill jag vara med i föräldrargrupp så är det bäst med Älvängen, Nol har ingen föräldrargrupp kan jag tänka mig och isåfall flytta lillknodden när föräldrargruppen är slut.

Ja Wilgot har svårt att varva ner på kvällen, nattningen tar nästan en timme varje kväll. Funderar på att inom det snaraste skaffa en juniorsäng till honom så att han hinner vänja sig vid den innan lillknodden kommer, rör ju på sig mycket när han sover och det vore även skönt för mig om han sov i egen säng. Men den få stå intill mig, fungerar knappast med eget rum med en gång. Han vill ju gärna sova så nära mig som möjligt på natten, känner många gånger efter om jag ligger kvar och kryper ibland upp och lägger sig och sover med huvudet på mig, så att ligga ensam i eget rum är ett för stor steg, har honom helst bredvid mig också, fast i egen säng och med en stödbräda på hans säng isåfall så att han inte kan krypa över till mig. Får hitta en snygg juniorsäng till ett bra pris bara, kan även tänka mig en begagnad i mycket bra skick från tex Mio möbler, de har ju snygga sängar men till ett på tok för högt pris, ger inte 2500 för en barnsäng plus att det då tillkommer madrass och stödbräda, sängen skulle ju då gå på minst 3000, ja mer då madrassen kostar en del.

Inga kommentarer: