torsdag 5 november 2009

Dagis inte alls poppis

Ja dagis är inte poppis hos Wilgot just nu, tokskriker och får dras loss från mig, vill inte alls dit, blev inte bättre av att det idag var två helt nya vikarier då två av hans fröknar, därav den han känner sig mest trygg hos är sjuka.Fotografering nästa torsdag, får se till att han har med sig bra extrakläder den dagen ifall han hinner smutsa ner sig innan det är dax för fotografering. Blir nog att han har på sig en piketröja tror jag och jeans. Ja inte roligt att lämna honom på dagis nu men det blir inte bättre av att hålla honom hemma då blir det ännu jobbigare att gå dit när han verkligen måste, när jag jobbar, lämnar in vilka dagar jag kan jobba till flexpoolen idag, ja vilken dag som helst nu i november. December lämnar jag in senare.

Annars sover han längre på morgonen, sov till 07.0 idag och sovit till 07.00 de andra dagarna, men vaknar och gråter och är otröstlig 2-3 gånger per natt, inget hjälper, han verkar inte lyssna utan somnar om själv när han gråtit/skrikit klart, bökar runt i sängen rejält samtidigt. Så mammig, skriker så fort micke skall ta honom, torka av honom, ja allt som innebär att jag inte gör det.

Har bestämmt mig för att vaccinera mig trots allt, om inte för att skydda Wilgot som inte får vaccinera sig, får se till att Micke gör det med och undvika att ta med Wilgot ut i affärer och sånt när influensan härjar som värst, undvika besöka folk som inte vaccinerat sig och känner sig sjuka, ja dagis kan han ju inte undvika och där är många under tre år eftersom de bara är upp till tre år i hans grupp, några har ju hunnit fylla tre år, hoppas dagisfröknarna vaccinerar sig, fast de gör de nog med tanke på alla barnen och de lär ju får influensan om den bryter ut på dagis. Skall ringa MVC imorgon på deras telefontid för att se om /när jag kan vaccinera mig.

49 dagar kvar till jul och det snöade lite imorse, redan borta såklart, ändå för tidigt för snö nu. Bakar en sockerkaka med pepparkakskryddor nu, har turkisk yoghurt som måste användas och det kan man ju ha i sockerkakor, mjölet är slut, får se om Alafors livs har det så jag kan baka en sockerkaka till, ja dt blir till att gömma dom för Wilgot innan middagen, sockerkaka gillar han ju,är väl typ det han gillar i kakväg, tårtor, efterättspajer , glass som inte är isglass bryr han sig inte om och smakar inte på, inte vispgrädde heller.

Inga kommentarer: