tisdag 3 november 2009

Extremt mammig nu

Wilgot vill inte alls vara på dagis denna vecka, gråter när vi skall dit och gråter och klammrar sig fast allt vad han kan när jag skall lämna honom, tur hans favoritfröken varit där, men nu så har hon blivit sjuk så på torsdag är den en av fröknarna och två helt nya vikarier som aldrig varit där tidigare, blir så när det är många fröknar sjuka på en gång, undrar bara hur det kommer gå för Wilgot då nu när han alls inte vill vara på dagis, blir det för jäkligt så får jag hämta hem honom. Han är extremt mammig nu, bara jag som gäller, skriker när Micke skall göra i ordning honom för natten, ändå tjatar han om pappa så fort han vaknar på morgonen och blir jätteglad när han kommer hem på eftemiddagen. Hoppas det är en fas som går över fort, det hade ju äntligen börjat fungera så bra på dagis.

Skall skicka in en lista till flexpoolen imorgon vilka dagar jag kan jobba, typ när som helst förutom den dagen jag skall på ultraljud. Ja de kommer säkert fråga senare i november om jag vill jobba till jul, jobbar gärna någon av jul/nyårsdagarna men på julafton vill jag inte jobba längre än till 13.00, lagom, har ändå inget mat att förbereda nu när vi skall fira jul hos Fille.

Får nog bli en tur till Ullared i mitten av december så att vi kan handla lite julklappar till Wilgot.

Inga kommentarer: