tisdag 17 november 2009

Buskille

Gick bra på dagis idag, var ledsen när jag lämnade över men det gick fort över enligt fröknarnna, varit nöjd och glad under dagen, lekt när e varit ute istället för att sitta i vagnen och ätit kyckling med currysås och ris, var glad när jag hämtade honom, så det känns bra. Så tråkigt bara att han är så ledsen när jag lämnar honom, börjar gnälla lite redan, fast slutar efter en stund redan när han fattar att vi skall till dagis och inte tex affären.

På torsdag jobbar jag kväll så då får han vara där till 15.45, likadant nästa onsdag. Det lite dåliga med akassan nu är att man inte kan vara timanställd och stämpla upp hur länge som helst, du får stämpla upp 75 dagar om du är timanställd, tex denna vecka om det bara blir 1 dags jobb så får jag akassa fyra dagar, likadant nästa vecka om jag bara jobbar onsdag, när jag fått 75 akassedagar så måste jag bli arbetslös på heltid igen och sluta min timanställning ja eller bara välja att vara timanställd och det går ju inte. Hoppas på mycket jobb i december och att många vill vara lediga över jul och nyår så att jag kan spara på mina akassedagar. Fick ju inte nya dagar nu när jag blev arbetslös utan går från en akasseperiod från 2001, fast akassan är högre. Ja enda dagar jag inte vill jobba i december är på julafton, ja och juldagen kan jag tänka mig jobba till 13.00 typ.

Ja busungen Wilgot busade imorse, hörde mmmm kaka från köket, kikade ut och hittade honom grävande i godisskålen från helgen, som tur var föll godiset inte herren i smaken, var ju mest saltlakrids och det var väl inte så gott, ja han får ju ändå inte äta godis.

Inga kommentarer: