torsdag 14 maj 2009

ÖF idag

Var på ÖF idag så Wilgot fick leka av sig en stund, uppskattat från hans sida, han busade runt och lekte en hel del. Annars har det inte hänt så mycket mer, städat och grejat litegranna. Blev en promenad i regnet idag, fast nu på kvällen är det ju jättefint väder ute, hoppas det håller sig till helgen.

På lördag blir det en tur till stan för att försöka se om jag kan hitta en klänning att använda vid min brors bröllop nästa fredag. Såg att det var Göteborgsvarvet då så då får jag räkna med att det är avspärrat en hel del, fast loppet börjar väl inte förrän lite senare på dagen runt 14.00 tiden så då kanske man hunnit hitta det mesta i klädväg.

Wilgot är svårare att natta nu, kommer inte till ro , ligger och pratar och grejar i sängen, fast det går inte att gå därifrån för då gallskriker han, idag somnade han inte förrän 20.00. Vaknade på fel sida efter middagsluren idag, fick bära honom en hel timme innan han blev glad igen.

Och så har han börjat slå mig ibland när jag gör något som han inte vill att jag skall göra, som att tvätta där nere när jag byter blöja, inte alls populärt från hans sida, protesterar vilt och försöker slå bort min hand. Fast det är jag inte ensam om, att de slår en alltså, läser man på familjeliv i "januari 2008" tråden så är det ett rätt normalt beteende i denna ålder, även deras ilskna humör när de inte får som de vill, och kastar saker omkring sig.

Inga kommentarer: