tisdag 19 maj 2009

buskille

Han sov en stund vid 06.00 igen, fast det var nog bara 40 min, annars blev det en promenad till Älvängen, sedan lek och bus här hemma, det skall ju klättras överallt, han lyckades ramla ner två gånger från soffan och 1 gång från toalettstolen, gråt så klart men han slog sig inte illa, blev nog mest rädd, fast klart lite ont gör det nog allt, fast det dröjer inte många sekunder så är han där och klättrar igen.

Han lyckades också göra sönder två burkar med färdig kokt potatis, ligger i glasburkar i vatten, en sekund vänder jag ryggen till medan jag tog ur och la i ny tvätt, mmm sa han och kom mot mig med en potatis i handen, mumsade lite på den, tur han inte skar sig på glaset, buskille, så nu får vi ta och käka den potatisen någon dag, hade tänkt rosta den i ugnen.

Skall klippa mig i morgon 18.15 på en frisörsalong i Nol, skall bli så skönt att få klippa av håret, tappar så mycket hår igen, beror säkerligen på amningen, ligger massa hår i sängen på morgonen och överallt i huset, hårborsten är ingen vacker syn när jag borstat håret, tappade ju massa hår ett tag efter förlossningen, sedan slutade det och håret började växa ut igen och nu har jag tappat en massa igen under flera veckors tid, så tråkigt, hatar mitt hår just nu.

Inga kommentarer: