lördag 2 maj 2009

kalasdax




Idag har vi varit på kalas hos Mickes brors familj, där alla fyllt år under april/maj månad, blev grillad mat, tårta och glass, mumsigt, Wilgot skötte sig bra, busade runt, lekte i Michaellas rum, kunde även vara i Marys och Gun-britts famn utan att vilja komma tillbaka till mig. Fast först var vi en sväng på Allum för att inhandla present till Mary&Martin, sedan mat för Wilgot innan jag promenerade upp till Furulund med en sovande Wilgot i vagnen, när han vaknade busade han runt en stund ute på gården hos Mary&Martin.
På fredag blir det nog räk&vinkväll med aletråden, vore kul att träffa alla i tråden, än så länge 15 personer, men det brukar ju bli avbokningar, dvs sjuka barn och så, vi alla är ju mammor liksom, fast räkor&vin äter jag ju inte, blir väl pepsimax och något annat, finns ju även bröd, röror , ost, kex, snacks, smågodis,efterätt. Blir hemma hos en tjej i Nol.
Sedan måste jag se till att handla kläder till mig och Wilgot då min bror gifter sig nu i maj, Micke har redan kläder sedan tidigare. Får ta en lördag och åka till Allum eller in till stan och kika runt. Måste även ta och klippa mig, är så trött på allt det slitna, inte klippt mig sedan december 2007, dvs precis innan Wilgot kom ut.

Inga kommentarer: