onsdag 23 december 2009

Pepparkaksbak











Premiär för pepparkaksbak idag, det mesta slank nog ner i magen, själv gav jag upp efter en plåt då degen bara fastnade trots massa mjöl, fast de blev knapriga och goda.

Annars promenad till Nödinge i förmiddags för inköp av det sista inför julen samt för att köpa hostmedicin till Wilgot, han var väldigt tätt i bröstet igår och hostade en del, fått hostmedicin två gånger idag så kanske det blir lite bättre, hostar mest på natten. Förkyld har han ju varit i typ två och en halv vecka, fast han blev lite mer snorig i fredags, men nu verkar det vända igen. Ja en korv med bröd slank ner i Wilgots mage när vi var i Nödinge. Hans två nya ord är ju korv och Fille, himla tjat om Fille på dagarna ibland, Fille och bilen säger han ibland, han vet ju att Fille kommer hit i sin bil. Ja vem tror ni blev överlycklig när Fille dök upp här en stund på eftermiddagen med Mormor och Morfar.

Har slått in alla julklappar nu, Wilgot får öppna dom när jag kommer hem imorgon, jobbar ju bara mellan 07.00-10.00.

Imorgon blir det julskinka, onsalakorv, cheddarost och vörtbröd till frukost när jag kommer hem från jobbet, mumsigt, äter ju inget innan jag går till jobbet så då är jag allt lite hungrig när jag kommer hem. Ja skinkan är griljerad och provsmakad av Micke. Två ljusa bröd står på jäsning i kylen, bara att ta ut och grädda imorgon när jag kommer hem.

Vi får hoppas snön ligger kvar så att vi kan gå ut och åka pulka på lördag.

Inga kommentarer: