lördag 19 december 2009

Liseberg idag

Så nu måste alla kommentarer godkännas av mig innan de läggs in i bloggen, så nu kan du okända person som tycker det är kul att skriva dumma saker om Wilgot inte göra det längre, har haft turen att slippa idiotkommentarer fram tills nu, det finns ju alltid personer som roar sig med att gå runt och skriva kommentarer i folks bloggar trots att att de inte känner personen. Och jag bryr mig ändå inte om kommentarerna, skrattar mest åt dem.

Ja Wilgot vaknade 05.30 men efter att ha bökat runt i sängen somnade han om 06.00 igen, på mig givetvis, klarvaken var jag också, sedan sov han ända till 07.30 medans jag inte alls kunde somna om, det hör ju verkligen till ovanligheten att han sover till 07.30, sover han normalt till 06.00 så är det sovmorgon :-) , att han är förkyld och var febrig igår är garanterat orsaken till sin långa sovmorgon.

Blev lite frukost, ja Wilgots frukost var knappt en 1/2 smörgås innan vi åkte till citygross och handlade lite julskinka, vörtbröd och sånt vi själva vill ha hemma till jul, sedan hem igen, Wilgot tjatade om korv men inte åt han lunch när han kom hem ändå, inte middag heller, blev först mat nu på kvällen, lite yoghurt och flingor och ja sin kära Drikki, den slinker alltid ner.

Ja och Fille tog en tur till Liseberg på eftermiddagen, kallt och en hel del folk, fick stå och vänta vid de flesta hjulen, fast jag hade turen att vinna stjärnvinst på daimhjulet, daim som är så gott, det är nog det jag framför allt daim jag vill vinna på Liseberg, det och leksakshjulet är de bästa. Vi har ju tidigare år vunnit stjärnvinst på Toblerone, Kexchoklad, Twist och gott&blandat så det godiset är man rätt trött på fortfarande. Ja kul att vi vann en stjärnvinst i år iallafall.

Wilgot ville inte sova middag idag så han somnade fort ikväll, tror knappast han tar sig sovmorgon till 07.30 imorgon.

Imorgon blir det nog pepparkaksbak, städning och eventuellt en promenad, får se hurdan vädret blir. Säkerligen fortfarande kallt. Fint nu på kvällen när man såg snökanonerna gå för fullt i skidbacken. Ja blir nog till att griljera den färdigkokta julskinkan imorgon, skall bli så gott med julskinkan, har ju köpt hem vörtbröd också. Köpte färdigkokt julskinka förra året och då var den lika god som den man kokar själv, hoppas på samma tur i år. Ja sålänge den inte är för salt eller fet är det ok, vill gärna ha den lite torr i köttet liksom, inte sådär blank. Senap köpte jag på apoteket i år, kul att testa den, hade ju ändå en rabattkupong på 50 kronor så då kostade den inte så mycket, Micke vill hellre ha den starka senapen så de har vi köpt hem med.

Inga kommentarer: