torsdag 10 december 2009

Går bra på dagis

Tidigt på dagis idag, 07.00, lugnt och skönt då, inte många barn, verkar fungera bra just nu,. går in själv och idag sprang han in på avdelningen intill (lämnar där när vi lämnar så tidigt) och var jätteglad, inget gråt eller gnäll då jag gick, inget gråt när jag hämtade idag heller utan jag fick värsta "arga blicken" istället, vi får hoppas det håller i sig, hoppas att jag kommer jobba även lite under mellandagarna annars blir det ju ett uppehåll på drygt 2 1/2 vecka för honom.

Ja vi har ju oftast sagt kissen om Noblesse, fast även katten om henne ibland, allrahelst när vi säger att han skall låta bli katten, typ när han försöker bära henne eller dra henne i svansen, så det är just det han lärt sig nu, säger nu säger han katten istället för kissen som vi typ försökt lära han att säga ända sedan han föddes. Bra iofs för de heter katt och inte kisse. Pratar gör han ju typ hela tiden, på sitt språk förstås, nyaste ordet är att påpeka att maten är varm, undra just hur många ord vi förstår, kaka, äpple, bada, mamma, pappa, katten,bilar används flitigt, vatten, studsboll och en del andra ord jag inte kommer på just nu säger han med, hoppas det lossnar snart så att han börjar prata med mer "riktiga ord" Han förstår ju ändå det mesta vi säger. Sjunger gör han ofta med, ja på sitt språk, nu är det någon sång med ordet komma i som han ofta går och sjunger på, och på vägen hem idag lät det som om han sjung blinka lilla stjärna, fast nu övas det på julsånger på dagis. Lite jobbigt ibland när han upprepar samma ord om och om igen utan att vi förstår vad han menar, då kan han bli arg på oss tillslut, för att vi inte fattar vad han vill, lite trögfattade föräldrar tycker väl han.

Imorgon inget jobb om nu ingen blir sjuk, jobbar kväll på lördag, dag på måndag och kväll på tisdag, fast de dagarna nästa vecka går jag bredvid på den avdelning jag ännu inte varit på, sedan kan jag jobba på alla fyra avdelningar.

Inga kommentarer: