tisdag 6 juli 2010

Glaskross

Det var bara 5 eller 6 barn på dagis igår, tydligen hade många barn blivit sjuka över helgen med feber, hosta och sånt hoppas Wilgot inte blivit smittad. Annars såg jag att de nya barnens namn kommit upp, de som börjar i augusti och genast tänker man på hur stor Wilgot blivit. Till hösten kommer han inte längre tillhöra de minsta barnen på avdelningen utan de större och till våren nästa år är det dags för han att åka iväg på små utflykter som de stora barnen gör idag. Ja jisses vad tiden går fort. Ja man ser ju hur de andra barnen som bara var knappa 1 år i augusti förra året nu har blivit riktigt stora.

Wincent fick provsitta bumbon igår, man kan ju börja med den från 3 månaders ålder, bara korta, korta stunder, tror allt Wilgot var starkare i nacken i den åldern, men det beror nog på att han bokstavligen bodde i bärselen och då tränade sina nackmuskler mer än vad Wincent gör.

Annars var det stora glaskrossardagen här igår :-) , har alla glasskålar staplade i varandra, två jättestora, tre mellanstora och 6 små och när jag skulle ta ner dom igår tappade jag dom. Snacka om mycket glas, tur att Wincent sov och Wilgot ja han fick snällt stanna i vardagsrummet. Det tog tid att dammsuga upp allt kan jag säga och jag fyllde snabbt en dammsugarpåse förutom allt det jag tog upp för hand. Hela köket var fullt, glaset spreds sig i i vardagsrummet, hallen, toaletten och upp i trappan. Ja så nu blir det till att införskaffa lite nya glasskålar tyvärr, finns väl till ok pris på ÖB och Rusta.

Inga kommentarer: