fredag 17 oktober 2008

Lillkillen skrämmde mamma idag

Idag stannade mitt hjärta för en kort stund, lillkillen skrämmde livet ur mig, han var ensam i köket en minut typ, på de stunden kom han på hur man klättrar mer än ett trappsteg i trappan, hittade han 7 trappsteg upp, överlycklig och på väg ännu längre upp i trappan, får fortfarande ont i magen när jag tänker på det, på vad som kunde hänt om han trillat ner istället, usch vilken hemsk tanke.

Och sedan har han lärt sig resa sig mot möbler bättre idag, reser sig nu upp mot vardagsrumsbordet, hyllorna i köket, mot mig om jag sitter ner, spjälsängen (som han aldrig sover i ) , detta kunde han inte igår.

Han har även haft en del fajter med katten, att det skall vara så kul att jaga och dra katten i pälsen och svansen.

Annars har vi tagit en promenad, varit hos min bror där mina föräldrar sover när de är här och hälsar på, radongubbarna har satt upp nya mätdosor.

Imorgon bär det av till backaplan för att köpa en trappgrind, hoppas det finns inne bara, nu måste vi få tag på en grind innan det händer något allvarligt.

Lillkillen ville inte alls somna ikväll, efter 45 min orkade jag inte mer så då stoppade jag ner honom i spjälsängen, lade honom på magen och buffade honom i rumpan, han somnade då tillslut efter 15 min, får se hur det går, han sover ju alltid i dubbelsängen.

Inga kommentarer: