tisdag 28 oktober 2008

56 dagar kvar till jul

I natt blir det kallt, bara nollgradigt ute nu. Kände att det var kallt när vi gick hem från min bror förut. Vi passade på att hälsa på min bror när vi ändå var på Tempo och handlade vispgrädde, Micke vill nämligen göra våfflor imorgon. Jag är nog mer sugen på amerikanska pannkakor med plommonmarmelad. Har ju massa plommonmarmelad i kylen.

Annars har jag och lillkillen varit ute och promenerat.

Sedan var min storebror och Jonte här och hälsade på, alltid kul med besök. Fick lite kläder till Wilgot i storlek 04, så de är för stora nu. Nu använder han 74-80, fast på byxor passar nog 80 bättre då han är rätt rund om magen. Wilgot började så klart gråta så fort min bror tittade på han, han börjar nästan alltid gråta när han ser människor han inte sett på ett tag, den enda han inte gråter när han ser är min lillebror, fast de ses ju varje vecka så Wilgot känner ju han, han bodde ju här nästan 5 veckor i somras och varje helg typ. Så Wilgot känner Fille lika bra som oss. Fast det förstås, konstigt nog började lillkillen inte gråta när han träffade filles förre detta tjej Cissi i lördags, han skrattade och pratade med henne nästan med en gång.

Redan fuskat och börjat med julen här, inte som julpynt förstås, utan med pepparkakor, julmust och clementiner, mums, och clementinerna var inte så sura, rätt goda trots att det är ett tag kvar innan de blir så där söta och goda. Men det är ju bara 56 dagar kvar till jul . Nu blev jag sugen på lussekatter också, får ta och baka det till första advent, med saffran i så klart, annars är det inte lussekatter.

Julen tänkte vi fira här oss oss i år, mina föräldrar, min lillebror, mickes föräldrar och hans bror med familj kommer. Tänkte ha knytkalas, alla får ta med sig något. Åh, nu blev jag sugen på Ris ala malta också, det är så gott ju.

Får väl ta och julpynta lite mer än vanligt i år då, dvs mer än bara adventsljustakar. Har ju en hel del tomtar att pynta med, får bli lagom mycket, kan aldrig sätta upp alla tomtar, det bli på tok för mycket. Kanske julgran, fast risken är att lillkillen och Noblesse river den. Julgardiner bryr jag mig inte om, det är jag för lat att sätta upp, trots att det är mysigt med juliga gardiner, de skall ju tas ner också.

Julen brukar jag vara trött på redan i mellandagarna och vill helst ta ner allt julpynt då, fast de får sitta kvar över nyår i allafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej...
Du är så varmt välkommen in till oss!! Kanske vi ses IRL då!! *kuligt*

Kramar YooRee/Yoli
www.yolis.blogg.se
Stämpelboden