torsdag 16 oktober 2008

Genomskinligt regnskydd

Måste köpa ett nytt regnskydd, lillkillen vill titta ut genom hålet i regnskyddet hela tiden vilket gör att han får allt regn på sig. Inte lätt att hitta ett genomskinligt, får kolla på Babyhörnan till helgen när vi köper trappgrind. Vet att Axel&Ida har ett svindyrt för 300-400 kronor, jättefint iofs men dyrt , blommorna fungerar som reflexer.
det har en lucka på framsidan, med ett genomskinligt tittfönster, skall tydligen passa de flesta vagnar.


Lillkillen har knappt ätit någon vanli mat de sista dagarna, ammar mest, har jag tur får jag i han en hel portion en gång per dag, i dag har han ätit några skedar gröt och yoghurt, resten har han ammat, han som brukar gilla mat tidigare, hoppas det är en övergående fas , kanske blir han för mätt av amningen, vill inte sluta amma redan, nu ammar han några gånger på natten och kanske tre gånger på dagen då han skall sova och sedan innan han lägger sig för natten. Gillar att amma så det är något som jag verkligen kommer sakna den dagen han inte ammar längre.


Nu vill han ställa sg upp överallt, går mindre bra många gånger, ställer sig lätt upp i tex trappan, mot kattens fodertunna, men orkar inte resa sig mot vardagsrumsbordet, stolar ännu. Också skall han klättra under stolar och köksbordet hela tiden, det ser ju inte vidare bekvämt ut

Sedan håller vi på att barnsäkra kökslådorna, de vill han öppna hela tiden, tycker inte de lådspärrarna jag köpt på IKEA är bra, han orkar ibland dra upp lådan trots spärren, men fungerar spärren så sitter ju inte lådan fast liksom, den öppnas ju iofs bara lite, men han får in handen och vill det sig illa trycker han igen lådan med handen emellan, har inte hänt ännu som tur är etersom jag sett honom öppna lådorna och tagit bort honom där ifrån, spärren förhindrar ju bara att lådan inte kan öppnas helt, men det hindrar ju inte att lådan kan stängas igen om ni förstår vad jag menar. vill ha en spärr som hindrar lådan både från att öpppnas och stängas igen när den väl är öppen.
Kossorna i hagen utanför fönstret är borta, det är nog intagna för vintern hoppas jag, ingen vidare värme ute längre, tror det är 4 grader ute just nu, mysigt när kossorna släpps ut igen nästa sommar.
Mina föräldrar kommer upp från Landskrona i helgen, kul så att de kan få se Wilgot, det var ett tag sedan sist, tror det var i slutet på juli då vi var nere på semestern i Landskrona.

Inga kommentarer: