tisdag 7 oktober 2008

Busig kille

Wilgot har varit riktigt busig idag. Min bror lämnade kvar sin choklad på en hylla i köket ditt Wilgot inte nått ännu. Men idag reste han sig upp, eller drog sig upp eller vad han nu gjorde de två minuter som jag inte var i köket , hörde ett prassel och när jag kom tillbaka var han så nöjd och glad. Se på bildbeviset, tur han inte hann börja äta, choklad ingår absolut inte i hans diet just nu, inte än på några år.

Annars har han som vanligt jagat katten, han blir så sur och grinig när han inte får tag på henne. Men hon gillar honom eftersom hon gärna smyger upp i sängen och lägger sig vid honom fast jag helst ser att hon inte gör det. Hittade dom två så här igår. Tycker allt hon ligger lite för nära.

Nu har vi iallafall fått en förskoleplats för Wilgot på Ahlafors fria skola, men det ligger långt fram i tiden, år 2014. men man måste vara ute i god tid då den är populär och blir full fort, de barn som är födda 2007 och 2006, deras förskoleklasser är redan fulla. Tänkte det kunde vara bra med en mindre skola med max 245 elever och max 20 i varje klass. Och sedan har de en bra profil och inriktning också har jag förstått.

Inga kommentarer: