tisdag 2 februari 2010

Massa snö

Jaha mera snö ute, det är fint med snö men det räcker nu liksom, nu är det ju ett tjockt lager snö vilket är alldeles perfekt, de har ju inte plogat idag så det var jättetrögt att köra Wilgot till dagis, testade sulkyn istället för kombivagnen och trodde det skulle vara en smart ide nu när den andra vagnen fäller ihop sig i snön, men då de inte plogat fungerade det inget vidare, hjulen är inte anpassade för snön så det var som att köra vagnen med låsta bromsar, kan säga att det kändes i benen när vi kom fram till dagis, blir det vanliga vagnen imorgon om det fungerar utan att den försöker fälla ihop sig hela tiden, för det lär ju inte vara plogat på vägarna imorgon heller. Ja och jag som skottat så fint här hemma idag, det syns ju inte ett skit av det just nu.

Annars var det kanonkul i helgen, ett jättehärligt gäng med tjejer, stugan var fräsch och fin, maten var god så det var inte annat än toppen, skönt att få komme hemifrån och bara vara Linda ett tag, klart det är en del barnsnack men det finns ju inga barn med :-). Bilen var fullknökad upp till taket när vi åkte hem. Ingen kö in och helt ok med folk inne i varuhuset, fast på söndagen var det ännu bättre att gå omkring där inne, då var det inte alls så mycket folk.

Annars rullar allt på som vanlig, dagis idag för Wilgot, imorgon jobbar jag ju mellan 14-17.00 så då får Micke hämta honom, sedan dagis som vanligt på torsdag mellan 9-14.00. Grät vid lämning men tystnade som vanligt innan jag hunnit ut.

Får väl ta och sätta igång och baka lite till Wilgots kalas nästa helg, funderar på om det skall bli Cupcakes eller tårta, kan inte bestämma mig,maten vet jag redan vad jag skall göra.

Inga kommentarer: