lördag 13 februari 2010

Kalas för Wilgot

Ja då har vi haft kalas för Wilgot idag då, full fart på Wilgot hela tiden precis som alltid när vi har besök, de skulle se hur lugn han är när det bara är jag och han hemma, då ser han gärna på TV en stund eller leker med sina småbilar, någon vidare mat åt han inte men det brukar han aldrig göra till middag, han åt ju tillräckligt till lunch, ja sockerkakan slank allt ner.

Själv är jag proppmätt, åt lite för mycket och sedan lär jag mig aldrig att jag faktiskt är gravid och att lillknodden tar upp stor plats och att matsmältningen fungerar superlångsamt efter fyratiden på eftermiddagen.

Har städat undan det mesta, första omgången disk är urplockad ur duskmaskinen och golven är dammsugna och tvättade, skönt att få ordning på huset igen, väldigt bekvämt med diskmaskin. En hel jättepirog kvar , så det får bli middagen imorgon, skall bli gott det och lite bröd och sallad förstås.

Imorgon jobb mellan 16.15-21.15. Håller oss väl hemma imorgon, iofs så skulle vi behöva åka och köpa en nu vattenkokare, den andra slutade bara fungera helt plötsligt och den är väl bara ett år gammal eller så.

Inga kommentarer: