torsdag 4 februari 2010

Arg kille idag

Tror jag fick med mig en annan unge hem från dagis idag, ja inte var det Wilgot jag hämtade :-) , när jag kom så höll han på att leka som bäst, var inte alls intresserad av att gå hem och de har aldrig hänt tidigare, han vill ju annars därifrån så fort han ser att jag kommit, nopp idag skulle han vara kvar och leka ansåg han, när jag väl fick ut han för att ta på han kläder så tokskrek han eftersom han ville ha med sig bilar hem, inte lätt att ta på en unge som tokskriker och ålar sig, väl ute ville han gå vilket han fick, fast han skulle visst in till Ahlafors livs vilket han inte fick, mer gråt och protest, ville varken gå eller sitta i vagnen, fick köra en Wilgot hem som gallskrek hela vägen hem och slängde sig ur vagnen ner på marken en si så där 8 gånger eller så, tur att han satt i sulkyn då är det inte så långt till marken, ja gråt och skrik fortsatte en stund hemma, lugnande ner sig så efter att ha suttit i soffan med mig och käkat äpple och druckit Drikki, ja sovit på dagis hade han heller inte heller gjort. Ja undra om han kommit in i den så kallade tvåårs trotsen. Ja inte var det kul idag iallafall. Han somnade fort ikväll.

Ja Micke var och lämnade in chassit till barnvagnen idag, vi fick erbjudande om att köpa ett nytt chassi (2007) för 500 kronor, den är ju två år gammal och vi orkar inte bråka så vi sa ja till det, det skulle kosta 400 kronor annars att skicka chassit till brio för lagning vilket vi skulle få betala, vet inte vilka rättighter vi har så vi valde att köpa ett nytt ckhassi, hämtar det imorgon, blir ett silverfärgat istället. Ja bättre än att behöva köpa en helt ny barnvagn, blir väl ändå att vi för köpa en syskonvagn, en Babytravel blir det nog som finns att köpa på Babyhörnan på Backaplan, väntar och se om de rear ut 2009 vagnarna i april eller om vi hittar en beganad 2008/2009 på Blocket till ett bra pris, tyvärr kan det ofta ligga lite väl högt i begagnatpris och då kan man lika gärna köpa en helt ny.

Inga kommentarer: