tisdag 2 november 2010

Ledsen vid lämning

Jag och Wincent var ju nere hos mina föräldrar i Landskrona i helgen, alltid kul att få komma dit och få lite god mat och hälsa på mina föräldrar. Vi hade tur med vädret och slapp regn så de blev en del promenader när Wincent ändå skulle sova. Ja Wincent sköte sig bra och sov mest hela tiden under bilresan, på nedvägen stannade vi i Väla för att handla och då passade jag på att ge Wincent lite mat. Ja han charmade damerna vid bordet bredvid genom att tjoa och vara glad efter att han ätit, hördes säkert övre hela IKEA. Morgonpigg som han är så vaknade han ju tidigt både lördag och söndag, något grannarna lärt ha hört då det är papperstunna väggar och killen har ett himla glatt morgonhumör och tjoar och är glad mest hela tiden :-)

Igår var ingen bra dag för Wincent, eller det började efter lunch. Han har ju fått Wilgots hosta och förkylning samtidigt som han hade feber, kräktes flera gånger och så håller hans första tand på att komma upp. Den både syns och känns. Sov dåligt gjorde han med. Så han var ledsen och gnällig av och till, han som alltid brukar vara så glad. Men idag är han som vanligt igen.






Wilgot var ju på dagis idag och blev väldigt ledsen när jag gick, skrek och sa att han ville gå hem, har ju inte hänt sedan i våras. Vet inte varför han gjorde så men han kan blivit påverkad av att två av de nya barnen var jätteledsna och skrek efter sina mammor när vi kom dit. Det tog en halvtimme sedan var han som vanligt igen. Ja blött var han när jag kom för att hämta honom, han var ju ute och lekte och regnet vräkte ju ner. Ja och hans vinterjacka från POP håller verkligen mot regn märkte jag, bra jacka det. Såg däremot att gummistövlarna både på dagis och här hemma är bara i storlek 25, måste testa dom imorgon och se så dom inte är för små. Jobbigt när de själva inte talar om om skorna är för små, det är så lätt att glömma bort att kolla det.

Inga kommentarer: