måndag 8 november 2010

Lugn vecka och morgonpigga barn

Veckan har bara varit bra och Wilgot har inte varit ledsen mer när jag lämnat honom på dagis.

Wincent har inte ätit gröt på hela veckan, var först igår som han ville äta igen, tur jag fortfarande ammar, vet inte om tänderna spökar eller om det är hans förkylning, han är ju fortfarande väldigt tätt och rosslig i bröstet, men lika glad och pigg för det :-)

Sömnen däremot är det inte alltid så bra med. I fredags morse vaknade Wilgot 04.00 och stod utanför sin dörr och var ledsen, han fick komma in till mig och Wincent vilket gjorde att Wincent vaknade och blev pig och tokglad och låg och pratade högljutt i sängen vilket gjorde att Wilgot inte kunde somna om, ja så vi gick upp och 05.00 somnade Wincent om igen, tyvärr ville inte Wilgot sova igen då, det tog han igen på eftermiddagen då han sov 1,45 minuter i soffan. Idag gick Wilgot upp 05.30, att han skall vara så morgonpigg.

Igår morse vaknade Wincent 03.45 och var pigg och tokglad, tillslut gick jag upp och det tog väl 10 minuter så blev han gnällig och ville sova igen, tokunge, han sov väl då 45 minuter och vaknade och gnällde, sov efter det 1 timme till. Han vaknar ju tyvärr ofta på nätterna med somnar om så fort han får amma. Nog dags att låta honom sluta amma på nätterna och se om det gör att han inte vaknar så ofta.

I lördags var jag i stan, promenerade runt och Wincent passade på att sova 2,5 timme i vagnen och vaknade inte förrän jag kom till Allum och gick in på ICA. Micke och Wilgot var hos Wilgots farmor, det var de igår med då Micke hjälpte sin mamma att köra iväg lite skräp. Själv var jag inne hela dagen och bara tog det lugnt, städade, tvättade och bakade lite.

Dag s för Wilgot att fotografera sig på torsdag på dagis, hoppas det blir bra bilder och att han vill le denna gång. Skall ta och sätta på honom en mer färgglad tröja denna gång, tror det blir snyggare så, sist blev tröjan för ljus mot den ljusa bakgrunden.

Kallt ute, måste försöka få på Wilgot hans nya vinterskor, han vägrar och vill ha sina gummiskor, men det är för kallt för det nu när det är 5 minus ute. Skall kanske ta på honom vinteroverallen också.

Inga kommentarer: