söndag 1 augusti 2010

Åksjuk Wilgot

Ja här är det bara lugnt, torsdag och fredag vräkte ju regnet ner så då var vi bara hemma och tog det lugnt, bakade, städade och lite sånt. Wilgot blev såklart rastlös av att vara inne, fast han var en sväng hos sin farmor på fredagen tror jag det var.

Igår så var Mickes familj här och åt lite tacos, alltid kul med lite besök och Wilgot busade runt med Michaella, de hade vattenkrig på utsidan.

Idag har jag varit hemma,bakat lite Macarons då jag har massa äggvitor över efter all glasstillverkning, skall ju bara vara äggulor i glassen, får ta och testa glassen jag gjort också bland annat riktigt vaniljglass, lakritsglass, vaniljglass med kolasås och jordnötter.

Micke och Wilgot åkte i väg en sväng till Mickes jobb och sedan så åkte de till Plantage och köpte 10 säckar sandlådesand till hans nya sandlåda. Ja tyvärr blev Wilgot åksjuk på hemvägen och kräktes ner hela sig, stackarn, jobbigt att han blir åksjuk när vi åker bil, och denna gång blev han åksjuk på en helt vanlig rak väg, inte efter en massa gupp, kurvor och sånt som lätt gör en åksjuk.

Ja också har jag gjort min första sugarpastetårta, var riktigt kul, finns att beskåda i bakbloggen :  Cupcakesfluffan


Inga kommentarer: