torsdag 12 augusti 2010

Arg på Wilgot

Här är det lugnt just nu, Wincent sover i sin vagn. Tror nog det hördes ända till Nödinge idag hur arg jag blev på Wilgot. Wincent skulle sova i sin vagn och jag har sagt till 100 miljoner gånger att han inte får röra den, ändå när jag vänder ryggen till en sekund så är Wilgot på vagnen vilket gör att den välter och Wincent flyger i golvet. Wincent skriker självklart men lugnar ner sig rätt fort, han föll ju med huvudet mot golvet men gled nog mest så fallet blev inte så högt, får ha stenkoll på honom idag och se hur han mår. Ja Wilgot blev jag tokarg på och han och grät  med, blev säkert lika rädd som jag när Wincent for i golvet. Är fortfarande skakig. Wilgot sitter och tittar på tv och frågade om jag fortfarande var arg, nej sa jag men blir det om han rör vagnen igen. Ja bråkar gör han ofta nu när vi är ensamma hemma, tokskriker om han inte får som han vill. Igår vaknade han redan 05.20 och var säkert trött senare på dagen, vilket gjorde honom riktigt omöjligt igår, har inte koll på hur många utbrott han fick, men många var det när han inte fick som han ville. Försökte få Wilgot att sova en stund mitt på dagen, självklart ville han inte det, han sover ju aldrig middag längre även om han säkert var trött mitt på dagen igår. Jag går inte alltid på promenad längre då Wilgot har en tendens att bråka då med, likaså om vi går till affären, då skall han bara ha alt, orkar inte med det bråket. Han vill ju gärna gå vilket inte fungerar när jag är själv då vi måste gå på bilvägar och Wilgot springer gärna utan att lyssna på vad jag säger, livrädd att han skall bli påkörd. Ja Alafors och även vägen till Nol är rena skiten om man har barn.

Annars pratar han allt mer, nu talar han om om han gillar maten eller inte. Frågade igår om han ville ha potatis till lunch, nej sa han gillar inte det, vilket han gör, vill ha annan mat sa han,  han talade om att han ville ha ris, köttbullar och korv, inte potatis och inte makaroner, gillar inte det sa han, ja mätt kan han säga att han är efter en 1/2 köttbulle, rolig prick han.

Häromdagen hade vi besök av en av kossorna, elstängslet till hagen fungerade tydligen inte och både på morgonen och kvällen var en och samma kossa på rymmen, det var bara han som fattat att elen var avstängd, hur han nu kan veta det, han går väl knappast dit och känner varje dag, men han kröp emellan stängslet och vips så var han ute. Käkade lite gräs i dikeskanten, gick ut och sket mitt på vägen, ja för det kan han ju inte göra där maten finns :-), sedan gick han över och käkade på vår häck och sedan ställde han sig vid Mickes bil och käkade på buskarna där innan han gick vidare bort mot kiosken, kom tillbaka efter ett tag och gick in i hagen igen.

Ja Wincent var ju på BVC igår, väger nu 9960 gram, har bara växt en halv centimeter, men det tror jag knappast stämmer, han ser längre ut och det var en annan sköterska som mätte och alla mäter inte alltid på samma sätt, så det stämmer nog inte sa bvc-sköterskan, vi skall dit om en månad igen, får se hur lång han blivit då. Ja nu är han visst vaken, sov 10 minuter bara.

Inga kommentarer: