söndag 7 mars 2010

Soligt väder idag








Jisses , hjärtat stannande några sekunder igen när jag nattade Wilgot, en stor mängd snö ramlade ner från taket precis där vi sover med värsta dunder och brak, ja huset vibrerade en kort stund, ja nu är det nog bara snö kvar på en sida av huset. Var verkligen härligt väder ute idag, promenerade till Nol och det var så skönt, enda nackdelen är att det är så mycket is på gångbanorna, kan tänka mig hur halt det kommer vara imorgon när vi skall till dagis. Ja när vi går dit så har jag ju vagnen att hålla i, den har räddad mig många gåger under denna vinter från att sätta mig på ändan.

Igår blev det en tur till Mediamark för inköp av dammsugare, den andra gick bara sönder en dag och så himmla gammal är den inte, efter det lek på utsidan i det soliga vädrewt och sedan kom Fille och Wilgots mormor och morfar och hälsade på en stund vilket Wilgot tyckte var kanonskoj.

Idag blev det middag hos Fille eftersom mina föräldrar åker hem först imorgon, blev hönar, ris och curry, mycket mumsigt då det är något jag aldrig brukar tillaga själv, Wilgot gillade ris och curry, tror han fått det på dagis vid ett tillfälle.

Jobbade ju i onsdags, gick bra, men man märker av att det är ett tungt jobb, ryggen värkte efter ett tag och magen spännde väldigt och blev stenhård, lillknodden uppskattade väl det inte kanske, normalt hade jag ju gått på havandeskapspenning nu. Kontaktade min handläggae på arbetförmedlingen i torsdags, han är ny så jag har inte träffat honom, han skulle kalla till något möte för de som han har hand om om några veckor, efter det blir det ensklida möten för vidare planeeing och så. Ja det är väl bara att fortsätta söka jobb tills lillknodden kikar ut, fast nu är det till 99,9% sommarjobb som ligger ute.

Inga kommentarer: