onsdag 17 mars 2010

Ramlat på dagis idag

Jag hann knappt lämna dagis idag så ringde dom, de ringer ju normalt aldrig annars, Wilgot hade ramlat ner från rutschbanan de har inomhus, rakt ner på golvet och landat med bakhuvudet, han fick en jättebula med en gång, fröknarna blev helt chockade hur fort jättebulan kom, så de tog snabbt fram is och la på, självklart var han ledsen och grät, det måste gjort ont. Det första han sa när jag kom hem idag var, "mamma aj" och pekade på sin bula, eftersom han inte kräktes, verkade trött eller konstig på något annat sätt så tyckte inte fröknarna att vi behövde hämta honom, han fick leka inne idag och de hade ju extra koll på honom, och han är lika pigg som alltid fast att ligga på bakhuvudet är ingen större hit just nu. Tur det är ett sånt bra dagis han går på och att de hör av sig så fort det händer något sådant även om han inte behöver hämtas. Ja han är ju som sagt värsta klätterkillen och klättrar ofta i de största snöhögarna på dagis, väldigt bra balans har han också säger fröknarna, ja det blir väl så av allt klättrande. Kom genast att tänka på att Micke måste ta ner stegen som står lutad mot taket ovanför ingången innan han klättrar upp där, för stegar klarar han ju utan problem att klättra på. Jag har absolut inte lust att hämta ner honom från taket.

Ja och i morse var jag inte alls glad på honom, var bara uppe på övervåningen och hämtade kläder till honom, under den korta tiden klättrade han upp på datorbordet, snodde digitalkameran och gick och slängde den i toaletten, var fick han den iden ifrån liksom, att hitta på något sådant, dumt av mig att inte lägga undan kameran från säkert avstånd från honom, vatten sa han och drog in mig på toaletten och där låg kameran i toastolen, tur han inte hade spolat, ja kameran är full med vatten och kommer väl inte att fungera mera, kamera är ju något vi verkligen måste ha, allrahelst nu när lillknodden kommer snart, kunde han inte slängt i något som jag behöver köpa nytt, som tex mobiltelefonen som ändå är kass, kameran är ju inte alls speciellt gammal så att vi behöver köpa en ny.

Ja och när vi går till dagis går vi förbi ett vattenfyllt dike och en å som nu tinat upp så att man ser vattnt rinna och varje gång vi går förbi desssa så säger han "Fille bada, Fille blä" , rolig kille han, jag tror inte Fille har någon större lust att bada i ån eller det vattenfyllda diket just nu, undra vad han får allt ifrån.

Sedan undrar jag hur han kan få till att smörgås heter WaWa, han säger alltid WaWa när han vill ha en smörgås. Ja och allt drickbart är vatten så de som inte känner honom tror han vill ha vatten fast han menar Drikki, mjölk, saft osv. Det är nog som fröknarna på dagis säger, han är en sådan kille som lagrar alla ord och en dag kommer allt bara ploppa ut och så pratar han en massa. Han har ju ord han använder flitigt, ja allt är ju sönder och skal lagas här hemma som han säger och kommer då dragandes med sina verktyg vi vann på Liseberg i sommras, verktyg i plast men fungerar utmärkt , ja sågen är väl det som gått sönder och mätstickan också, men sedan är det ju skitkvalitet på det också. Inget jag skulle köpa.

Inga kommentarer: