tisdag 23 mars 2010

Lämnade Wilgot på dagis idag 8.15 så idag blev det frukost för han där, glömde fråga om han åt något, hemma äter han väldigt lite på morgonen, han är glad nu när han kommer till dagis och gråter inte längre det är skönt. Tror han börjar lära sig de andra barnens namn, ja han utalar de inte helt riktigt men man hör tex att han idag sa Leah och Emma.

Skitväder idag, fast iofs så försvinner snön fortare då, och regnet hade ju slutat när jag hämtade Wilgot, skönt det, det var inte kul att gå i regnet och blåsten till dagis på morgonen.

Var på arbetsförmedlingen idag, bara ett infomöte som jag borde fått för länge sedan och inte först nu, vi var cen hög människor som fick en massa info iallafall, synd jag inte tänkt på det här med praktikplats, trodde bara det var till för de som tex inte hade någon utbildning alls, men vem som helst som är arbetslös eller riskerar att bli det kan får göra arbetspraktik för att tex testa på ett annat yrke. Kunde ju passat på att göra praktik inom bager/konditoribranschen nu under våren. Min dröm och det är det fortfarande har ju alltid varit att bli bagare och konditor, ville bli det redan på högstadiet men det tyckte inte mamma då man kunde bli allergisk mot mjöldamm, har ju inga allergier så risken för det är minimal, synd jag lyssnade på morsan då och inte gjorde som jag själv ville då :-) det vill säga utbilda mig till bagare. Vården är ok, inget jobb jag tycker är jättekul, jag ser ju inte framemot att gå till jobbet utan man går dit enbart för att få pengar, undrar just vad jag fick iden från att bli sjukgymnast då jag redan då var trött på att arbeta inom vården. Får väl se vad som händer efter föräldraledigheten nästa år. Ett hinder för bagare är ju arbetstider, mIcke börjar tidigt och jag kan inte lämna på dagis förrän tidigast 06.00 och innan dess skulle jag aldrig vilja lämna ändå, även 06.00 är jättetidigt för ett litet baarn. Ja hade jag inte haft barn nu så hade jag sökt bageriutbildningen på Burgården till hösten med en gång.

Inga kommentarer: