måndag 5 oktober 2009

Värsta mammiga killen

Gick bra på dagis, var lite ledsen när jag lämnade, favoritfröken var inte där och lite ledsen när jag kom, annars har dagen varit bra, tyvärr föll inte kycklingrytan med ris alls herren i smaken, tur det finns välling :-) .

Annars är han inne i värsta mammaperioden på kvällarna, har varit så sedan Micke fick ge honom kvällsmat och natta honom två kvällar i rad förra veckan, blir tokhysteriskt ledsen om han inte ser mig , får absolut inte försvinna utom synhåll, kan inte ens gå ut i köket för att hämta något när han sitter i sin matstol i vardagsrummet och ser på tv en stund och käkar kvällsmat, nopp jag måste vara bredvid så han ser mig, det har gått så bra för Micke att göra honom i ordning för natten, men nu är han bara ledsen tills jag tar honom, fast Micke får göra honom i ordning ändå, han är så glad när han får krypa ner i sängen och få lite tutte som han säger.

Annars härligt väder ute idag, så skönt med lite solsken, tog en liten extra tur till veterinären för att köpa mat till Noblesse när jag hämtat Wilgot på dagis, skönt att det finns en djurklinik här i Alafors. Både när kissen skall vaccineras och när det behövs mera torrfoder.

Annars hoppas jag flexpoolen hör av sig snart, bra att tjäna lite pengar och spara på A-kassedagarna. Skall söka ett sjukgymnastjobb på Hälsans hus i Landvetter, lite väl långt att pendla med buss bara, men söker gör jag ändå, inga större förhoppningar om att få det ändå. Har inte riktigt den erfarenheten, har iofs friskvårdsutbildning men inte akupunkturutbildning. Får höra av mig till sjukhusen igen och se om de behöver vikarier nu, eller säga att de gärna får höra av sig om det dyker upp något.

Verkligen ett stor hinder att jag inte har körkort, alla jobb som kommit ut nu under sommaren och hösten har krävt körkort, både de på plastbanken och de interna annonserna på vgregionen. Gått fortare att ta sig till jobbet och varit lättare att ta jobb lite överallt om jag haft körkort också. Har också känt det under våren att körkort inte alls varit dumt nu när jag varit hemma med Wilgot, då kunde vi lätt tagit oss ut på utflykter tex till Nolhagaparken, Slottskogen, osv på vardagar när vi är själva hemma Wilgot och jag. Synd bara att jag är tokrädd för att köra bil, är så himla obehagligt, ja hade det bara varit jag på vägarna hade det inte varit några problem :-) men så fungerar det ju inte. Undrar just om det finns trafikskolor för de som är rädda för att köra bil :-D

Inga kommentarer: