tisdag 27 oktober 2009

Gått bra idag

Gick bra att lämna Wilgot 06.15 idag, hans favoritfröken hade börjat tidigare och var där när vi kom, verkligen ett bra dagis som tänker på Wilgots bästa, det blev nog lite frukost för han när jag gått. Han var ledsen när jag kom, inte konstigt, första heldagen på dagis och då vi hämtade var det många andra som hämtade sina barn och Wilgot undrade väl varför vi inte kom, han är ju den som brukar hämtas först annars, ätit dåligt hade han gjort med, fast han var så söt i sin pyjamas, det var ju pyjamasdag på dagis så alla barn inklusive fröknar hade pjyamas och barnen hade gosedjur med sig, Wilgot hade med min gamla jättemonchichi som han bar omkring på samtidigt som han höll en av de yngre tjejerna i handen, urgulligt, hon ville väl trösta Wilgot. Hemma fortsatt gnäll och matvägran, vi satte oss i soffan där han kröp upp i min famn och somnade, kändes varm redan på dagis, trodde det berode på att han var ledsen när vi kom men han hade 39 graders feber, ny förkylning på gång tro innan han hunnit bli frisk från den förra, inte konstigt han var ledsen och trött, tur jag börjar jobba 16.15 imorgon, hade inte varit kul att vaba redan.

Gick bra idag, trevlig personal och verkar vara en helt ok avdelning att jobba på, iofs är det den minst fysiskt jobbiga så det blir jobbigare imorgon när jag går bredvid som löpare och är på två avdelningar, på den andra behöver man vara två på nästan alla, tunga patienter, finns två avdelningar till, får väl gå bredvid på dom längre fram hoppas jag så att jag kan jobba extra där med.

Scrappeningen var kanonkul i helgen, och mycket god mat, på lördagen var det rödspättafile med ingefära, grönsaksris, kall sås, sallad och nybakat varmt bröd, allt var riktigt gott, fast den kalla såsen tog jag inte, gillar inte kall sås, oxstek, kantarellsås, potatis, sallad och bröd på kvällen, kanongott men inte lätt att äta stek på plastbestick, på söndag frukost och till lunch thainudlar med lite grönsaker i, kycklingfile med citron och kokos, var kall, god men hade nog velat ha den varm. ja bröd ochsallad med. Massa nya LO på Wilgot och ett julkort, får lägga i det i scrapbloggen till helgen.

Inga kommentarer: