tisdag 20 oktober 2009

Tidigt till dagis på tisdag

Ja på tisdag gäller det att gå upp tidigt, iofs gör vi det ändå, idag gick vi upp 5.30, på tisdag skall jag gå bredvid på äldreboendet här i Alafors, börjar 6.45 så då får vi gå här ifrån vid 6-tiden eftersom jag måste lämna Wilgot vid 06.20, aldrig varit iväg så tidigt med honom, han kommer nog undra lite vad vi skall ut i mörkret och göra och varför han inte får leka och ta det lugnt några timmar innan vi skall till dagis, blir till att göra i ordning sig fort och sedan han, han får lite välling, brukar ändå inte äta så tidigt på morgonen, de får ju lite knäckebröd och mjölk vid 07.00 tiden och sedan frukost 8.00 så han klarar sig. På onsdag jobbar jag mellan 16.15-21.15 så då hinner Micke hem från jobbet. Undra om det inte är den andra avdelningen, nalle Phusom jag lämnar Wilgoyt på på tisdag, lämnar man så tidigt så är det bara en avdelning öppen, tror det är Nalle Phu jämna veckor, undra om någon av hans fröknar är där då, han är ju alltid ledsen när jag lämnar och det blir nog jobbigt för han om det första gången han skall vara på dagis så tidigt är en fröken han aldrig träffat innan. På måndag är det studiedag på dagis, undra om vi skall ta och besöka ÖF då, vi är ju aldrig där längre eftersom han är på dagis de dagarna.

Var i stan idag, måste ha tag på arbetsskor, hittade inga, på Din Sko fanns billiga för 199:- men de var stenhårda i sulan inte kul att gå i en hel dag på jobbet och på hälsokostaffären var de svindyra typ 800 kronor och uppåt, får försöka kolla någon annanstans typ på Bäckebol eller Allum. Blev en ny pyjamas till Wilgot som han skall ha på sig på pyjamaspartyt på dagis på tisdag, eller om de var nalleparty, ja pyjamas och nalle gäller, han som aldrig använder sina nallar, får ta med en iallafall. Köpte en svart pyjamas på Lindex med rymdraketer tror jag, var det enda som fanns i hans storlek och orkade inte gå runt till andra affärer. Var väldigt trista pyjamas på Lindex, för killar alltså, inte vill jag sätta på honom en pyjamas med ett skelett på de andra var svarta eller mörkblå, kan de inte ha lite mer färgglada eller ljusa pyjamasar. Ja eller så var det utplockat i just den butiken.

Inga kommentarer: