lördag 16 oktober 2010

Äntligen äter han

Äntligen har Wincent börjar äta och öppnar munnen då skeden kommer, det tog 2,5 vecka, visst han har inte fattat tekniken ännu, han försöker suga i sig maten eller putar ut den med tungan, men ibland så öppnar han munnen riktigt fint, ja igår åt han gröt tre gånger och ammade självklart inte lika mycket. Får väl så smånigom börja med annan mat, men nu får han lära sig äta ordentligt först med något han verkligen gillar, har tre olika grötsorter hemma och han gillar dom alla.

Wilgot har varit på dagis de dagar han skall denna vecka och tycker det är jättekul, har tjatat om att få gå till dagis även de andra dagarna och blivit arg när han inte fått gå dit, han tycker väl det är tråkigt hemma och sedan börjar han ju konstant med mig så jag skäler väl på han 99% av tiden känns det som, inget harmoniskt hem här på dagarna, har blivit en ond cirkel liksom, ju mer jag är arg ju mer bråkar han.

Ja så var han och rotade bland mina scrapbookingsaker häromdagen och fick tag på en sax, den hade jag gömt undan men det letade han allt fram och lekte frisör, klippte sin lugg så fint och var så stolt, jag har klippt mig sa han när jag kom ner efter att ha lagt lillebror, förklarade att han aldrig får använda en sax igen då det är jättefarligt då han kan klippa av sig öronen och börja blöda och få ont, det syns inte så jättemycket då han lyckades klippa det undre håret av luggen rejält kort men det finns fortfarande lite hår kvar som ligger över, ja han tyckte väl luggen var för lång :-)

Var och lämnade in kläder och saker till bytardagarna i Nödinge igår, hoppas få sålt det mesta, men det var så mycket saker där så det återstår väl att se, hoppas dock få sålt större saker som babygym, babysitter och hoppgunga, ingen ide att spara något då det absolut räcker med 2 barn.  Blir en tur dit idag för att se om jag kan hitta något till barnen, lite lego kanske och se om det finns regnkläder och stövlar i större storlek, men tror dock det är mest vinterkläder. Hoppas få sålt alla mammakläder, men det var svårsålt i våras, får väl lägga ut det som paket på Tradera. Vi kan inte spara på allt det tar för mycket plats i källaren.

Lite spill blir det utanför, det får man räkna med :-)





Inga kommentarer: