torsdag 2 september 2010

Hemma från dagis

Wilgot har varit hemma från dagis hela veckan, lika bra det nu när näsan rinner på han hela tiden, han får gå dit på måndag igen. Även Wincent är förkyld, det fungerar bra och han är lika glad för det och verkar inte besväras av det alls, det är först idag som näsan börjat rinna ordentligt, torka näsan är väl inte Wincents favoritsyssla direkt :-) .

Ja annars har det blivit lite promenader och lek i trädgården, vädret har ju som tur är varit kanon. Vi hade en väldans tur då vi precis hann hem från lekplatsen igår eftermiddagen innan regnet började vräka ner, ja sedan kom ju solen igen.

Annars vågar man inte lämna Wilgot ensam med Wincent, han kan många gånger vara för hårdhänt så Wincent börjar gråta och han har även lyckas välta ur honom ur bumbon vid två tillfällen då den som tur är stått på golvet. Men många gånger är han snäll och go mot Wincent och busar med honom så at han tjuter av glädje, ja riktiga höga glädjetjut började han med igår, kul att höra, han älskar när Wilgot busar med honom. Ja överösta dammsugaren är han också duktig på Wincent.

I morse gick Wilgot upp 05.40, så härligt medan Wincent tog sovmorgon till 9.00, vet inte när han vaknade för det var först 9.00 jag hörde att han låg där uppe och pratade och tjoade för sig själv, babyvakten verkar tyvärr inte fungera som den skall längre. Likadant med elvispen, den lyckades jag smälta på spisen :-) , den hade ramlat ner och låg på spisen när ugnen var på och låg då för nära uttaget där värmen åkte ut från ugnen och då smälte ytterhöljet på elvispen på ett ställe så den vågar jag inte använda längre.Ja Wincent verkar sova som allra bäst när jag gått upp på morgonen, rolig kille han, brukar lägga honom i spjälsängen på kvällen så får han sova sin första timmar där, känns som om han sover bättre då, tror att han lätt bli störd om jag rör mig i sängen, fast när han väl kommit ner till mig i sängen och ammat så somnar vi ju om båda två, orkar liksom inte hålla mig vaken tills han käkat klart.

Imorgon har jag lovat Wilgot att gå och köpa godis, det ser han verkligen framemot och pratar om, han har inte heller glömt bort att jag lovat köp en traktortidning till han, han föredrar ju biltidningar  som typ Trailer framför barntidningar som Bamse och sånt. Såg att det fanns en tidning som heter Bilsport Junior, skall se om den finns på ICA och se om det är något att ha, fast först vill han väl ha sin traktortidning förstås.

Inga kommentarer: