måndag 6 september 2010

Dagis igen

Så var det måndag igen och dags för Wilgot att gå på dagis, inga problem att lämna honom och han var nöjd och glad när jag kom för att hämta honom, de andra barnen undrade om Wilgots mamma jobbade, men han hade talat om att mamma var hemma och städade :-) , rolig kille han.

Ja så lyckades han välta omkull Wincent idag igen, vet inte om han puttar omkull honom eller försöker lyfta ur honom eftersom jag aldrig sett när han gör det, hittar bara Wincent skrikande på golvet med ett rött märke i pannan som nu försvunnit.  Alltså jag kan inte lämna Wincent 1 sekund ensam, Wincent satt i hallen i sin bumbo på golvet och Wilgot var i vardagsrummet och såg på TV, gick bara upp på övervåningen och hämtade en tröja, hinner inte ens upp innan jag hör Wincent skrik och hittar han liggande på golvet med Wilgot sittande i hörnet, han vet att han gjort fel och att jag blir arg på han. När jag sa att Wincent får ont och går sönder om han gör så sa att att vi kunde hämta en ny bebis isåfall. Men han gillar allt Wincent, han är bara väldigt  svartsjuk. Han gillar att krama , busa och pussa Wincent.

Lämnar man Wincent på golvet nu så tar han sig runt i en cirkel, rulla kan han ju med även om han inte gör det så ofta, la honom framför dörren till vardagsrummet så att jag skulle se honom när jag plockade ur diskmaskinen, tog inte många sekunder så såg jag inte honom längre, då låg han vid elementet, en bra bit att rulla och fort måste det gått också.




Helgen har varit lugn, i lördags var Wilgot& Wincents farmor här och passade Wilgot ven stund medan vi var på Willys och ÖB och storhandlade, skönt att slippa ta med Wilgot som ändå bara bråkar i affären och sedan är det kul för Wilgot att få träffa sin farmor en stund. I söndags var vi bara hemma, Micke for iväg till sin pappa en stund på dagen.

Inga kommentarer: