tisdag 29 juli 2008

Varit inomhus större delen av dagen

Tog en promenad på förmiddagen, annars har vi varit inne mest idag. Wilgot kan ännu inte krypa, nog lite för tidigt för det, han är ju bara 6 månader ännu, men han tar sig runt i cirklar på golvet men kommer ännu inte framåt, kommer det med snart, han försöker iallafall. Har inte använt babysittern på ett tag, testade den idag, han är för stor för den, vill ju helst sitta upp och hänger därför ut över ena kanten på babysittern, vilket innebär stor risk för att den skall välta omkull. Men på fredag får vi hit min storerbrors gåstol, helt i trä, som han hade som bebis vilket gör att gåstolen är typ 38 år eller nått sånt, att jag aldrig minns exakt hur gammal min bror är :-D. Vi efterföljande syskon har haft den med, kul, snacka om att saker som gjordes förr är hållbara, idag är det mesta i plast och går fort sönder, tacka vet jag gamla leksaker i trä och riktiga metallbilar. Grillade idag, mums, min sambos pappa var här och hjälpte till med att byta och laga lite fönster. Sambon gjorde pannkakor förut, luktade så gott, men han gjorde dem tyvärr på "vanlig mjölk" eftersom datumet gått ut och vi inte ville slänga 1 1/2 liter mjölk, vilket innebar att jag inte kunde äta pannkakorna, gör lite havremjölkspannkakor till mig imorgon istället, till frukost. Svalt inomhus nu, har ju massor med fönster öppna.

Inga kommentarer: