torsdag 31 juli 2008

Blir så trött på allt ibland :-)

Åh lillkillen vaknade 05.30, pigg ocg glad, var vaken typ 30 minuter innan han började gnälla och ville sova igen, ibland blir man så trött på det hela :-) , kunde han inte sovit längre istället för att vilja gå upp 05.30.

Måste lösa det snart men vet inte riktigt hur, nu är det så att jag tar hand om Wilgot 99,9 % av tiden med amning självklart :-) , matning, blöjbyte, badning, påklädning,nattning ja allt, sambon tar hand om honom typ de 10 min då jag duschar eller när han är nöjd och glad och jag måste göra något, fast då tar han hand om honom i typ 30 min max vilket gör att det endast är jag som duger nu, sambon kan inte trösta honom när han blir ledsen. Mycket jobbigt då jag inte kan lämna huset ens 30 min för att göra något för mig själv, börjar bli lite jobbigt nu att aldrig någonsin få lite egentid. Vi samsover ju jag och lillkillen, sambon sover i eget rum med öronproppar på och kan sova ut varje morgon medans jag går upp, även nu på semestern. Ja, jag vet, det är mitt eget fel, jag har skämt bort min sambo genom att låta honom slippa gå upp på morgonen, men det är jobbigt att aldrig få sova ut, allra helst då han fortfarande vaknar varannan timme hela natten igenom. Tänk att få en timme för sig själv, dagtid och typ bara gå runt på stan lite, eller ta en promenad ensam :-) , skulle behöva klippa mig och det går inte om lillkillen är med. Egentiden jag får den lilla stunden på kvällen när han somnat räknar jag inte med helt då jag måste springa upp och natta om honom när han vaknar, igår kväll vaknade han tre gånger, så man sitter inte och kopplar av på kvällen, utan lyssnar hela tiden på om han vaknar eller inte. Så nu har jag gnällt av mig lite idag, behövde det.

Fint väder idag med, blir en promenad till Nödinge för att inhandla lite så att jag kan baka lite bröd, måste även hämta en bok på biblioteket som jag beställt.

Till helgen vill jag nog in till Göteborg och bara gå runt på stan , imorgon kommer min storebror med familj hit och äter tacos så då hinner jag inte in till stan. Tar med min lillebror in till stan så han kan hjälpa mig i de affärer där det är hopplöst att komma in ,med barnvagn, som typ scrapbookingaffärerna. Sambon vill självklart hellre greja med bilen , tvingar honom inte följa med till stan om han inte vill det, känns så meningslöst att dra med någon som ändå inte tycker det är kul.

Inga kommentarer: