tisdag 29 juli 2008

Hemmar igen från Landskrona

På rymmen från mamma


Första gungfärden

Herr Glader 05.30 på morgonen


Hemma igen efter några dagar hos mina föräldrar i Landskrona, lillkillen har börjat vakna runt 05.30 varje dag, till mammas förtjusning :-D , nere i Landskrona tog jag en promenad vid havet för att de andra skulle få sova i lugn och ro. Så fick han även prova på att gunga för första gången i sitt liv, helkul tyckte han. Tänderna i underkäken är så söta nu, kul när han provkör de på andras fingrar, helst då de inte vet om att han fått två tänder, de är ju sylvassa :-). Nu sitter han riktigt bra utan stöd på golvet, men det går inte att lämna honom själv, han tippar ju rätt som det är. Så varmt igår, lillkillen tog sig en rejäl tupplur från 18.30 till 21.30, visste inte om jag skulle väcka honom, men han var uppe en stund när han vaknade och somnade sedan igen rätt fort, men vaknar fortfarande varannan timme hela natten igenom, han har ju heller inte lärt sig somna själv ännu och därmed inte lärt sig somna om själv, måste ta tag i den biten snart och även försöka dra ner på nattamningen, nu äter han varannan timme hela natten igenom, men det är ju lättare låta han äta så somnar han och jag om fort., fast det fungerar ju inte i längden, jag måste också få sova mer än två timmar i sträck någon gång. Jisses fyllde 34 år igår, känner mig inte som 34, men 34 låter så gammalt.

Inga kommentarer: