lördag 12 februari 2011

Busstur

Riktigt skitväder igår med, men jag och Wilgot trotsade vädret och tog bussen till Nödinge efter middagen, blåste ju riktigt kallt, men Wilgot klagade inte utan promenerade snällt till bussen i snön, det är ju ett bit att gå. Väl i Nödinge köpte jag fleccefodrade regnkläder och vanliga regnkläder i sportaffären, de rear ju ut allt i affären och fick 30% rabatt på dom.
Det blev Didrikson Slakeman set
 Och Didrikson Boardman set
Och tidigare på dagen vann jag budgivningen på Tradera och det blev en grön Polarn och Pyret skaljacka till våren, det är förra årets modell, årets modell gillar jag inte riktigt, då den verkar vara ljusare grön och dragkedjorna är vita.
Så det blev visst mycket kläder igår till Wilgot, men de behövs ju och Wincent ärver dom sedan.




Brukar  ju alltid se till att källardörren och alla skåp är låsta i köket när jag lägger Wincent på dagen för att sova , men igår glömde jag ta ur nyckeln till källardörren på morgonen och vem tror ni jag hittade i källaren, om inte Wilgot, sedan efter lunch glömde jag tydligen låsa köksskåpet där Wilgots godiskål finns, var bombsäker på att jag gjort det, men tydligen inte, vem tror ni satt i soffan så nöjd och åt godis :-) om inte Wilgot. Han måste ju gå en runda när jag lägger Wincent för att se om jag glömt låsa något skåp. Ja så det blev godis redan igår :-), fast vi köpte ändå mer när vi var på ICA som han får senare idag, det påminde han mig allt om när vi gick upp imorse.

Får se vad vi hittar på idag, vädret verkar bli fint, ja soligt men kallt, är ju 15 minus ute nu, Wilgot vill åka buss igen säger han och äta hamburgare :-), fast till middag vill han ha kött och pommes frites :-)

Igår så ställde sig Wincent upp mot sin Giraffleksak han fick i julklapp och använde den som en gåvagn :-), den har ju små handtag så att man skall kunna ståträna mot den, fast det är inte meningen att det skall vara en gåvagn

Inga kommentarer: