torsdag 14 april 2011

Wincent 1 år









Jisses så fort tiden går, idag blir Wincent 1 år och vädret är lika kanonfint som för 1 år sedan. När jag tänker tillbaka på förlossningen så kan jag inte säga något annat än att den var kanon den gången, hann ju bara vara i förlossningsrummet i 45 minuter innan Wincent kom ut och det var först under de 45 minuterna som jag verkligen hade ont, innan var det som svag mensvärk, hemma fick jag nästan gissa mig till när en värk började och slutade,det började ju med att vattnet gick och sedan kom små svaga värkar och de blev regelbundna nästan med en gång, det var 1,5 minuter långa och kom med 1,5 till 2,5 minuters mellanrum, satt under tiden vid datorn och surfade runt och käkade godis och skorpor och förbered mig på ännu en lång förlossning. Ringde ändå till förlossningen eftersom vattnet gått och de sa att jag kunde komma in om jag ville, väl i bilen avtog nästan värkarna och jag kände mig rätt dum, tänk om vi åkte in förgäves, fast när jag väl kom in var jag öppen 7 centimeter, tur vi åkte in, hade jag väntat tills det gjorde riktigt ont hade vi nog inte hunnit in och det var skönt att få lustgas när det djävulska värkarna satt igång, var stor skillnad mot Wilgot, de här var så mycket kraftigare och intensivare, det blev väl så när jag öppnade mig de sista centimeterna så fort och Wincent la sig till rätta för att komma ut, tur det fanns lustgas :-) och glasdrinkarna jag sett framemot fick jag dricka efteråt :-). Nu skall vi ju inte absolut ha mera barn, även om Wilgot vill ha en lillasyster, helst redan i sommar :-), då Filip skall få en lillasyster då, jag vill ha en till bebis säger han, en lillasyster, skulle inte tro det :-).

Ja Wincent går mer än han kryper,  han har så bråttom ibland, glad är han och bli så uppspelt att han ramlar, bär även med sig saker när han går, men han borde koncentrera sig på att gå istället, ramlar han framåt tar han bara emot med händerna och kommer upp lika fort igen, snabb är han, fast han är ju toksnabb när han kryper med. Ja han är så söt när han vinglar omkring, äntligen blir det lättare att han börjat gå, risken är bara att han stoppar en massa saker i munnen, grus, sten, gräs, sand, jord, blad, ja allt han hittar.

Inga kommentarer: